Ремонт головної передачі ЮМЗ – 6
Трактор моделі ЮМЗ – 6 є потужною та функціональною технікою сільськогосподарського призначення. За допомогою цього агрегату можна ефективно виконувати найрізноманітніші завдання. Щоб максимально корисно використати техніку, слід своєчасно проводити якісне технічне обслуговування. У деяких випадках необхідно відрегулювати або провести ремонт головної передачі для трактора ПМЗ – 6.
Головна тракторна передача розміщується у задньому відсіку корпусу, де розміщується коробка для передач, у місці розташування моста. Її функціонал полягає у передачі крутного моменту, а також при необхідності змінити напрямок обертань.
Як влаштовано головну передачу на тракторі ЮМЗ-6
У конструкцію провідної передачі входить пара шестерень конічного типу із зубами по колу. Шестерня провідна, а також вал коробки об'єднані в систему. Ведена шестерня є віночком, який закріплений із застосуванням кріплень, болтів безпосередньо на маточях.
Сама ступична частина кріпиться на валах основної передачі. Під час роботи він обертається з використанням 2-х підшипників кулькового типу, що монтуються у склянках. Вони встановлюються в розточках, виготовлених у стінах корпусу, і закріплюються болтами через спеціальні фланці. Прокладки з металу, розташовані між стінками корпусів та фланцями на склянках використовуються для регулювання розмірів зазорів у шестерень.
Диференціал призначається реалізації у техніки обертаних коліс, які у ролі провідних. Це відбувається з різною частотою, особливо при переміщенні проблемними поверхнями або на крутих виразах. На техніці ЮМЗ – 6, а також на інших модифікаціях, змонтований та закріплений шестеренний диференціал, який відноситься до відкритого типу. Він також має 2 сателіти, виконані у вигляді конічних шестерень з прямими зубами.
Сателіти виготовляються із бронзовими втулками, запресованими в корпус конструкції. Вони розміщуються у передбачених для цього вікнах на маточині. Кожна система виконана у вигляді одного механізму з основною шестернею передач, при цьому проводиться їхнє обертання на циліндричних підшипниках. У процесі руху техніки обертання від ведучої шестірні, встановленої на валі коробки, передається відразу на ведену шестірню. Далі шестерня ведена, маточини оси можуть крутитися разом із сателітами.
Під час повороту трактора одна з півосьових шестерень значно уповільнює своє обертання стосовно сусідніх. Таким чином, при маневруванні колесами, розташованими ближче до центральної осі, суттєво зростає рівень опору, а у сателітів відбувається прямий упор зубів. Півосі шестерні трохи уповільнюють швидкість обертання, при цьому сателіти повертаються навколо всієї осі.
Кожна піввісь працює у спарці із шестернями провідних передач. Вона здійснює процес обертання із застосуванням 2-х підшипників, які встановлені безпосередньо у склянках. Отвори для нанесення різьблення, виконані в осях у сателітів, передбачають їх випресування зі маточок диференціалів при поломках та необхідності проведення ремонтних робіт.
Зазори бічні між зубами у шестерних півосей і сателітами повинні бути встановлені в межах: від 0,3 до 0,6 мм. Вони монтуються під час складання та передбачають підбір необхідної товщини шайб, розташованих на півосі. Такі прокладки виробляються завтовшки від 5.75 до 6.25 мм. Регулювальні зазори перевіряються в результаті вимірювання відстаней між маточками диференціала, шайбами сателіту. Вони становлять близько півтора мм, якщо чітко виконуються умови із зачеплення сателітів, а також шестерні напівосьового типу без будь-яких зазорів між собою.
Можливі несправності головної передачі ЮМЗ-6
Якщо стає неможливо без зусилля здійснити поворот керма трактора направо, ліворуч, у процесі руху виникає блокування задніх коліс, збільшується шум у мості, на поверхні з'являється мастило, відбувається стукіт в результаті зношування роликопідшипників, то відразу необхідно відкрутити кріплення заднього мосту, зняти диференціал, а також розташовані там передачі. Після чого, необхідно приступити до усунення несправностей, заміні деталей і механізмів, що прийшли в непридатність.
Ефективні способи ремонту та перелік необхідних запчастин
Щоб почати процес розбирання моста, розташованого ззаду, необхідно спочатку здійснити основні дії, а потім вторинні. Рекомендується підняти трактор, встановивши задню частину на спеціальній підставці, таким чином забезпечивши до нього вільний доступ. Після цього слід викрутити пробки для зливу, злити всю олію з коробки передач, моста. Далі необхідно відкрутити гайки, щоб демонтувати пару задніх коліс, конструкцію кабіни, бак для палива, педалі гальмування, систему зчеплення, вилки, втулки, муфти, тяги, важелі та пружини, розташовані на приводі механізмів, що відповідають за блокування та включення валу. Виконавши цю роботу, відкручуються болти, відкривається кришка на мосту, знімаються всі прокладки. Далі необхідно розшплінтувати та демонтувати гайки, після чого зняти розміщені там барабани, диски гальм.