Технічне обслуговування механізму газорозподілу ЮМЗ

    Механізм газорозподілу – один із основних вузлів трактора. Випускний відділ відповідає за відведення, випуск відпрацьованих газів від двигуна. Також, ГРМ відповідає за допуск повітря до циліндрів двигуна. Від злагодженої роботи вузла залежить справне виконання своїх функцій дизеля. Встановлювати на трактор ЮМЗ у цілому та на газорозподільний агрегат зокрема неякісні деталі не рекомендується. Проводити технічний огляд необхідно згідно з регламентом виробника. За результатами перевірки організувати встановлення оновлених запчастин та регулювання всього агрегату. Дія механізму має бути злагодженим і чітко відрегульованим, тільки в цьому випадку управління, рух усіх вузлів буде гарантований чіткий і безпомилковий.

Як влаштований механізм газорозподілу на тракторі ЮМЗ

    Пристрій газорозподільного механізму включає такі комплектуючі та їх комбінації:

  • клапани, встановлені в чавунні втулки, запресовані в поверхню головки циліндрового блоку;
  • пружини, які за допомогою тарілок та сухариків з'єднуються з клапанами;
  • коромисла з регулювальними болтами;
  • штанги;
  • штовхачі;
  • розподільний вал разом із його кулачками;
  • декомпресійний механізм та його гвинт регулювальний;
  • контргайка;
  • упорний фланець.

    Шестірні відповідають за запуск всього механізму. Саме вони відповідають за передачу обертання від колінчастого до розподільного валу. Канали, як випускні та впускні, завжди знаходяться у щільно закритому положенні. Валик і зуб проміжної шестерні входять у западини шестерні паливного насоса та розподільчого валу.

Види та періодичність технічного обслуговування МГР

    Технічне обслуговування механізму газорозподілу ЮМЗ передбачає систематичний огляд деталей зовнішньої частини. У ході проведення огляду технік здійснює регулювання зазорів, перевіряє та підтримує на необхідному рівні щільність між гніздом та клапаном. Через кожні 480 годин необхідно натискати і перевіряти зазори між коромислом і клапаном.

    Регулювання здійснюється у певній послідовності, порушувати яку не можна за жодних обставин. Крім цього, механіки проводять не тільки роботи з регулювання, а й додатковий огляд комплектуючих на герметичність. Без організації та проведення профілактичних, контрольних робіт, механізм може дати збій, що негативно позначиться на роботі всього двигуна загалом.

Зміст робіт та методика їх проведення

    Регулювання зазорів між коромислом та клапаном здійснюється виключно на гарячому дизелі, який лише зупинено після проведених робіт. Для того, щоб провести регулювання клапана, необхідно провести наступні дії:

  • відкривати та провести демонтаж кришки головки циліндрів;
  • використовуючи ключ, здійснюється оборот колінчастого валу за храповик. Рух необхідно не припиняти до того моменту, поки клапан не закриватиметься, піддається перевірці;
  • спуск або підвищення контргайки на коромислі клапана для встановлення по щупу до необхідного зазору;
  • після того, як необхідний проміжок був встановлений, необхідно закінчити гвинт.

    Якщо говорити про регулювання декомпресора, варто пам'ятати про те, що до цієї операції варто ставитись з граничною увагою, оскільки помилка може призвести до удару циліндричного клапана про поршень.

    Без систематичних профілактичних оглядів, газорозподільний механізм провокуватиме падіння потужності двигуна, збільшення витрати палива, зниження тиску в циліндрах. Також, до несправностей, що виникають з вини ГРМ можна віднести бавовни в карбюраторі і в глушнику, стукіт у двигуні.

    Кожна деталь газорозподільного механізму, від гайки, шпильки до відносно складних вузлів потребує систематичної уваги з боку техніків. Маючи під рукою професійне обладнання та інструменти, а також досвід роботи з тракторами ЮМЗ, вони виконуватимуть регулювальні роботи оперативно, точно якісно.