Регулювання рульового керування трактора ЮМЗ
Від того, в якому стані перебуває кермо трактора ЮМЗ залежить керованість техніки, а значить, комфорт і спокій водія. Для того щоб рух трактора був завжди цілком передбачуваним та контрольованим, необхідно проводити профілактичний огляд та регулювання механізму, згідно з регламентом виробника.
Схема рульового керування трактора ЮМЗ
Деталі, що входять до складу агрегату відрізняються високою якістю, тому вихід із ладу через виробничий шлюб фактично виключений. Усі комплектуючі, починаючи від рульового колеса, колонки, закінчуючи такими запчастинами, як втулка, корпус, контргайка, рейка, палець, упор, регулювальні прокладки, фланець упору та поршень (плунжер у тому числі), справляються зі своїми завданнями протягом тривалого часу.
Кермовий вузол є черв'ячним редуктором. Для того, щоб знизити показник зусилля, яке лягатиме на кермо і полегшити поворот керма при скоєнні трактором маневрів, механізм оснащений гідропідсилювачем. Наявність ГУР забезпечує підвищення показника маневреності трактора. До складу гідравлічного підсилювача входять насос, розподільник та гідроциліндр.
Можливі несправності та способи усунення
Несправностями, які можуть зустрічатися найчастіше, можна вважати:
- коливання коліс провідної осі – найчастіше спостерігається при їзді високої швидкості. Причинами може стати утворення люфта у приводі або безпосередньо у кермовому механізмі. До подібної проблеми призводить знос наполегливих підшипників, які є частиною золотникового механізму ГУР. Також це явище стає наслідком ослаблення підшипників, гвинта, пружини;
- збільшення вільного ходу або нестійкий рух техніки – зазор між золотником та підшипником призводять до подібних наслідків. Причинами можуть стати знос чи неправильне підібгання гайки;
- необхідність докладати зусиль при здійсненні повороту – надто сильне затягування гайки, наслідком чого стає перекіс золотника.
Під час роботи механізм кермового управління піддається великим навантаженням. Зношування, вигин, утворення сколів, деформацій, надмірного тертя призводить до виходу з ладу зачеплень шарнірів та шліцю, шплінтів.
Порядок регулювання рульового керування трактора ЮМЗ
Необхідний регулювальний процес має проводитись майстрами станції технічного обслуговування. Маючи професійний інструмент та обладнання, техніки виконають роботи швидко, якісно. Регулювання рульового керування трактора ЮМЗ у разі проблем шарнірних з'єднань включають:
- рашплінтівку пробок, головки кульового пальця кермової тяги;
- регулювання повороту пробки в поздовжній та поперечній тязі;
- зашплінтівка.
Майстри стежать за положенням та розміром усіх необхідних порожнин, отворів, прорізів та зазорів, які обов'язково передбачені у рульовому вузлі. Регулювання клапана може проходити лише на максимальних обертах двигуна. Технологічні операції з відновлення рульової тяги також передбачають виконання таких робіт, як реставрація наплавкою, заплавлення тріщин та обривів, ремонт посадкових місць гальванічним способом. У випадку зі зношеними торцями роликів необхідно провести шліфування, для компенсації товщини потрібно закріплювати завзяту шайбу.
У випадку з кульовими пальцями, наконечниками рульових тяг ремонт не застосовується. Найкращим варіантом стане повноцінна заміна. У випадку гідропідсилювача, рекомендується систематично відстежувати герметичність ущільнень. Обов'язковими операціями також стане контроль мастила кардану, систематична зміна олії, заміна фільтра. Робота на тракторі, який "грішить" несправностями кермового керування заборонено. Це стосується як механізму загалом, так і ГУР зокрема. Постійний огляд стану вузлів дозволить своєчасно помітити помилку та виправити її до того, як вона збільшить свої масштаби та почне ушкоджувати супутні системи.