Регулювання механізму сервопідсилювача ЮМЗ
Встановлювати на трактор механічний привід зчеплення, або сервопідсилювач, необхідність, оскільки саме цей пристрій впливає на диск, відповідає за дію механізму зчеплення. Для того щоб робота сервопідсилювача була налагоджена і не давала збоїв, рекомендується проводити систематичне регулювання. Кожен вузол має свою мінімальну та максимальну межу роботи, експлуатаційний запас, тому перевіряти деталі на предмет зносу або поломки необхідно постійно.
Що таке сервопідсилювач на тракторі ЮМЗ та які функції він виконує
Якщо говорити про конструкцію, то механічний підсилювач вважається найбільш простим, а значить, найремонтопридатнішим серед інших механізмів. Спеціальна пружина виконує завдання приводу зчеплення. Вона відповідає за зниження максимального зусилля на педаль зчеплення. Показник зниження варіюється від 30 до 40%. Пружина працює як на розтяг, так і на стиск.
Схема роботи:
- у випадку, якщо зчеплення увімкнено, пружина, при прямому впливі на важіль, відповідає за фіксацію педалі в положенні крайнє верхнє, запобігаючи переміщенню. Завдяки цьому забезпечується необхідний зазор між важелем і підшипником;
- при натисканні водієм на педаль, пружина здавлюється і при цьому гарантовано забезпечує педалі можливість переміщатися у разі потреби, а також створює сприятливі умови для вимкнення зчеплення.
Наявність сервопідсилювача забезпечує вільний хід педалі без необхідності натискати на неї із застосуванням додаткового зусилля. Усі комплектуючі вузла (фіксатор, болт, втулка, валик, кронштейн, клямка та інші) повинні працювати злагоджено, без перебоїв. Тільки в цьому випадку вузол зчеплення в цілому і тяга зокрема забезпечуватимуть адекватну відповідь на всі команди оператора.
У яких випадках необхідне регулювання сервопідсилювача
Регулювати сервопідсилювач необхідно у разі, якщо перемикання передач починає супроводжуватися стороннім шумом. Приводом для занепокоєння також можуть бути невеликі ривки, які виникають на самому початку руху. Поломка одного з елементів механізму незмінно призведе до виникнення характерних ознак: скрип, неприродно важкий, з упором, опором або навпаки, легке натискання педалі, поштовхи, удари під час руху техніки. У разі виявлення проблем, рекомендується вимикати двигун та звертатися за допомогою до сервісної служби, де регулювання механізму сервопідсилювача ЮМЗ буде виконане якісно та швидко.
Причинами проблем можуть стати:
- Природне зношування деталей;
- Поломка троса, що зв'язує педаль та вилку перемикання;
- Знос відведення вижимного підшипника.
Технічна документація на трактор ЮМЗ містить усю необхідну інформацію про те, які розміри та відстані зазорів необхідно підтримувати, щоб агрегат працював справно, без збоїв та порушень.
Послідовність дій при регулюванні сервопідсилювача
Регулювання сервопідсилювача потрібне для того, щоб мінімальне зусилля на педаль в момент вимкнення зчеплення зберігалося на мінімально допустимому рівні. Підтримка працездатності агрегату потрібна ще й для того, щоб педаль отримала можливість звільнятися від блокування пружини та відновлювала своє початкове положення швидко та безперешкодно.
Регулювання передбачає:
- акуратне переміщення кронштейна, чому сприяють спеціальні отвори овальної форми;
- підтиск пружини сервопідсилювача за допомогою гвинта, який спеціально для цього необхідно відвертати на відстань від 3 до 8мм;
- зняття кришки нижнього люка, що знаходиться у корпусі;
- підтягування болтів, при чому робити це слід доти, доки не відчується упор;
- відведення болтів на 7/6 обороту (легко зрозуміти, рахуючи клацання стопорного пристрою під час обертання до семи).
Разом із сервопідсилювачем проводиться і регулювання зчеплення. Складний вузол вимагає особливої уваги техніків. Залежно від ступеня зношування або характеру несправності процедура може характеризуватись граничною простотою або навпаки складністю. Регулювання довжини тяги, перевірка стану маточини, валу, кожуха, дискового механізму та інші роботи допоможуть підтримати трактор ЮМЗ в ідеальному технічному стані.